Online warenhuis Wehkamp stimuleert klanten al langer om bestellingen bij een pakketpunt te laten bezorgen. Nu wordt 40 procent van de pakketten bij deze punten afgeleverd. Ten opzichte van twee jaar geleden is dat een verdrievoudiging, aldus het bedrijf.
Dit laat Wehkamp weten in een persbericht. Eerder dit jaar schreven we al dat het bedrijf een omzetdaling van 17 procent had, in vergelijking met een boekjaar eerder. Naar eigen zeggen kwam dit door een nieuw retourenbeleid, waarbij klanten 50 cent betalen voor elk geretourneerd artikel. Het aantal bestellingen daalde namelijk 23 procent.
Nieuw pakketpunt met DHL
Nu maakt het online warenhuis bekend dat het een nieuw pakketpunt opent, samen met DHL. Het punt bevindt zich bij het hoofdkantoor van Wehkamp in Zwolle. Buurtbewoners, medewerkers van Wehkamp en van bedrijven in de buurt kunnen gebruikmaken van de pakketautomaat. Met dit nieuwe punt telt DHL nu 4.800 ServicePoints in heel Nederland.
‘Bezorgen bij een pakketpunt scheelt onnodige vervoersbewegingen door wijken’
“Een mooie aanwinst voor de buurt”, vertelt Frans Falize, COO bij Wehkamp Retail Group: “Bij Wehkamp Retail Group stimuleren we onze klanten graag om bij een pakketpunt te laten bezorgen. Dit scheelt onnodige vervoersbewegingen door wijken en zorgt er ook voor dat je op ieder gewenst moment je pakket kunt laten ophalen. En nu kan dat ook bij het Wehkamp hoofdkantoor in Zwolle. Een heel mooie service voor de medewerkers van Wehkamp, maar ook zeker voor de mensen uit de buurt.”
Bezorging bij pakketpunten verdrievoudigd
Wehkamp laat ook weten dat het aantal bezorgingen bij pakketpunten is toegenomen in de afgelopen twee jaar. Op dit moment wordt 40 procent van de bestellingen op die manier bezorgd. Dit komt doordat thuisbezorgen één euro kost, terwijl bezorgen bij een pakketpunt gratis is.