Het Utrechtse multichannelplatform Channable neemt het Deense bedrijf WakeupData over. Dankzij de overname breidt Channable uit naar Denemarken. Dit is de derde internationale uitbreiding van het bedrijf.
Channable werd in 2024 opgericht en het helpt webwinkeliers hun producten te verkopen via meerdere kanalen, zoals vergelijkingswebsites, marktplaatsen en advertentieplatformen. In 2022 haalde het bedrijf nog 55 miljoen euro op, dat werd gebruikt voor verdere wereldwijde groei.
Inmiddels heeft Channable ook kantoren in Berlijn en New York. Het neemt nu een bekende Scandinavische speler op het gebied van productfeedmanagement over, WakeupData. Medewerkers van WakeupData blijven in de Deense vestiging werken.
Versterken positie Scandinavië
“Met Channable’s robuuste platform en middelen zijn we goed gepositioneerd om ons marktleiderschap in Denemarken, Noorwegen, Zweden en Finland te versterken”, aldus WakeupData CEO Steffen L. Jørgensen. Hij verwacht dat de lokale expertise van WakeupData, gecombineerd met het internationale bereik van Channable zal zorgen voor wederzijdse groei.
Bestaande klanten van WakeupData krijgen toegang tot het platform en de tools van Channable
Channable hoopt haar eigen positie in Scandinavië te versterken door de overname. De klantenbestanden van beide bedrijven worden samengevoegd. Bestaande klanten van WakeupData krijgen daardoor toegang tot het platform en de tools van Channable, zodat ook zij makkelijker multichannel kunnen verkopen.
‘Dezelfde visie’
Naar eigen zeggen hebben de bedrijven een vergelijkbare bedrijfscultuur. “In de eerste gesprekken met het team van WakeupData kwam duidelijk naar voren dat beide bedrijven achter dezelfde beslissingen staan, gedreven door dezelfde visies en waarden. Beide ondernemingen hebben hun successen geboekt dankzij de opbouw van een gezonde bedrijfscultuur met behulp van teams met een grote diversiteit,” zegt Rob van Nuenen, CEO van Channable.