ChannelEngine lanceert een nieuwe integratie met SAP Order Management Foundation (OMF). Dit biedt SAP-klanten de kans om multichannel operaties over meer dan 950 verkoopkanalen verder te optimaliseren.
950 marktplaatsen
ChannelEngine biedt beheerfuncties voor bedrijven op ruim 950 marktplaatsen, sociale media en derde-partij kanalen zoals Amazon, Walmart, eBay en Shopee. Met deze integratie krijgen SAP OMS-gebruikers toegang tot een internationaal netwerk van verkoopkanalen.
De integratie maakt automatische synchronisatie van voorraad mogelijk, verwerkt orders, verzendupdates en annuleringen. Door de orderverwerking te centraliseren, wordt het beheer van meerdere online verkoopkanalen vereenvoudigd. Dit vermindert de kans op oververkoop en verbetert de klanttevredenheid.
Ondersteuning voor SAP Order Management Sourcing Availability (OMSA) is in de maak. Hiermee wil ChannelEngine real-time zichtbaarheid van voorraden mogelijk maken en de nauwkeurigheid en beschikbaarheid van producten verbeteren.
AI voor bedrijfsoptimalisatie
Naast de bestaande data biedt ChannelEngine ook enkele AI-tools. Deze zijn gericht op het vereenvoudigen van productcategorieën en content tussen SAP en de taxonomieën van marktplaatsen. Dit helpt bedrijven uit te breiden naar nieuwe verkoopkanalen, zonder handmatige tussenkomst.
Er wordt ook gekeken naar integratie met SAP Omnichannel Pricing Promotion Service (OPPS) om prijs- en promotiegegevens efficiënt te beheren en concurrerend te blijven op verschillende kanalen.